نوشته شده توسط : BEHTARINBASH

فوايد روغن زيتون براي مو

 آيا روغن زيتون براي مو خوب است؟

آيا روغن زيتون براي مو مفيد است؟ اگر شما در اينترنت جست و جو کنيد، خواهيد ديد که روغن زيتون براي همه چيز، از رشد مو گرفته تا ضخامت مو، مفيد است. يکي از بهترين راه‌حل‌هاي طبيعي به منظور درمان پوست و موي سر به کار بردن روغن زيتون است. اگر شما هم سالم ماندن، براق بودن، نرم و بدون آسيب بودن مو برايتان اهميت دارد مي‌توانيد با پرداخت هزينه‌اي مناسب و با تهيه يک شيشه روغن زيتون تأثيرات روغن زيتون بر مو را ببينيد و لذت ببريد.

 اما پيش از اينکه به کابينت آشپزخانه سر بزنم و بطري روغن زيتون را روي سرم خالي کنم، اول به متخصص تغذيه و سپس به متخصص پوست بايد مراجعه کنم تا بفهمم که آيا روغن زيتون واقعاً  فايده اي براي موهاي من دارد يا خير؟

فوايد روغن زيتون براي مو

به خواندن اين مقاله ادامه دهيد تا متوجه شويد متخصصان چه چيزي درباره ي مزاياي احتمالي روغن زيتون، به عنوان درماني براي مو مي گويند. 

درمان قطعي ريزش ، افزايش ضخامت ساقه ، رشد مجدد موهاي شما تنها با شامپو رشد مو بايوفل

 

شامپو ضد ريزش مو بايوفول کاناداشامپو ضد ريزش مو بايوفول کانادا

شامپو ضد ريزش بايوفل محصول کاملا حرفه اي بر پايه چندين سال تحقيق برترين پزشکان کانادا ساخته شده است و به صورت کاملا تخصصي و بدون بازگشت ريزش مو را درمان مي کند.

درمان هرنوع الگوي ريزش مو در خانم هاو آقايان ، بدون محدوديت سني با شامپو رشد مو گياهي بايوفل

ترکيبات کاملا ارگانيک و بدون مواد شيمايي و پارابن و عدم استفاده از ماينوکسيديل در بهترين شامپو ضد ريزش مو کانادايي ، اين محصول را بهترين انتخاب براي درمان موهاي شما کرده است .

خريد بهترين شامپو رشد مو ، بهترين تصميمي است که تا کنون در خصوص موهاي خود گرفته ايد.

 

 خواص روغن زيتون براي مو چيست؟

1. خداحافظي با خشکي و وز مو

آيا روغن زيتون زدن به موهايتان خوب است؟ از زمان‌هاي گذشته با توجه به تأثيرات روغن زيتون بر مو، افراد بسياري به منظور افزايش زيبايي، درخشش و دوام مو‌ها از آن استفاده مي‌کردند. برخي از شايعات در مورد اينکه روغن زيتون به نرم شدن مو کمک مي کند، وز مو را مي گيرد و شکنندگي و مو خوره را کاهش مي دهد، حقيقت دارد.به گفته متخصصان تغذيه، وجود اسيد‌هاي چرب و آنتي اکسيدان‌ها در ساختار روغن زيتون موجب مي‌شود تا رطوبت در فوليکول‌هاي مو‌ها افزايش يابد. در نتيجه خاصيت ارتجاعي بودن مو را افزايش داده و از آن در برابر شکننده شدن محافظت مي‌نمايد. 

علاوه بر اين، روغن هاي مو مي توانند به تارهاي مو نفوذ کنند و مقدار آب جذب شده به مو ها (که به نوبه ي خود باعث شکنندگي و وز شدن موها مي شود) را کاهش دهند. اگر شما هم داراي مو‌هاي خشکي هستيد مي‌توان با استفاده از روغن زيتون مو‌هاي خود را نرم و لطيف کنيد.

2. از بين بردن شوره سر

اما در مورد پوست سر شما چطور؟ اينجاست که همه چيز اندکي پيچيده تر مي شود. 

رشد شوره در سر

يکي از متخصصان پوست اشاره مي کند که روغن زيتون مي تواند به طور مستقيم، مخمري که باعث ايجاد رشد شوره در پوست سر شما مي شود، را تغذيه کند.در واقع موجب تحريک و تقويت فوليکول‌هاي مو مي‌شود.

براي ايمني بيشتر، توصيه مي شود که به طور کلي از روغن زيتون بر روي پوست سر استفاده نشود. با اين حال، روغن زيتون  با بازيابي موارد از دست رفته پوست، مي تواند براي پوست سر خشک، مفيد باشد؛ بنابراين اگر انتخاب مي کنيد که از روغن زيتون براي ريشه ي موهاي خود استفاده کنيد، توصيه مي شود که آن را به آرامي و در مقدار کم در حالتي که مو‌ها مرطوب هستند استفاده کنيد.  

3. رشد مو و افزايش ضخامت آن

آيا روغن زيتون مي تواند باعث رشد سريعتر موهاي شما شود؟

 

 

گرچه خاصيت روغن زيتون براي مو  بسيار زياد هستند، اما اين ماده، فاقد شواهد علمي براي پشتيباني از استفاده از آن، به عنوان روغني براي رشد سريعتر مو، بلند شدن تار مو يا بيشتر شدن حجم مو مي باشد. با توجه به مطالب عنوان شده اين سؤال مطرح مي‌شود که چرا همه در مورد روغن زيتون به عنوان اکسير جادويي، براي رشد موي بسيار بلند صحبت مي کنند؟ برخي پژوهش ها اشاره مي کنند که يکي از مواد تشکيل دهنده در روغن زيتون به نام اولئورپئين مي تواند به طور مستقيم بر چرخه رشد تأثير بگذارد.

اما اين مطالعه بر روي موش ها انجام شده بود و نه انسان و مردم بايد اين را بدانند. حتي در اين صورت، اطلاعات کافي در مورد مقدار روغن زيتون و يا تعداد دفعاتي که نياز داريد از آن استفاده کنيد تا مؤثر واقع شود، در دسترس نيست.

آيا روغن زيتون خوراکي را مي توان براي مو استفاده کرد؟

 روغن زيتون يک روغن عالي مي باشد که در صورتي که واقعا مي خواهيد موهاي خود را تقويت کنيد، مي توانيد با ديگر روغن هاي کرچک يا روغن سياه دانه، آن را ترکيب کنيد. 

 روغن زيتون براي مو چند بار در هفته ميتواند مفيد باشد؟ توصيه مي کنند که  استفاده از روغن زيتون، به عنوان روغن درماني براي مو، (اگر مو هاي خود را رنگ کرده ايد يا ساقه ي موي شما خشک و آسيب ديده است) هفته اي يک بار بايد صورت گيرد.  طريقه استفاده روغن زيتون براي مو چگونه است ؟ فقط 4-2 قاشق غذاخوري روغن زيتون را، بسته به حجم موي خود گرم کنيد، آن را در طول مو هاي خود ماساژ دهيد و سپس  با يک کلاه پلاستيکي بپوشانيد. حداقل يک ساعت صبر کنيد و اجازه دهيد روغن به کوتيکول هاي موي شما نفوذ کند کند ( زياد ماندن روغن زيتون روي مو به مدت يک شب تا صبح مي‌تواند اثر بهتري داشته باشد).

چه نوع روغن زيتوني براي مو بهترين است ؟

 اگر شما به سلامت پوست سر خود اهميت مي دهيد،  از محصولاتي که مخصوص پوست سر و موها فرمول بندي شده اند، استفاده کنيد، چرا که با استفاده از اين محصولات، احتمال تحريک پوست سر و شوره کمتر است. حتما به مواد تشکيل دهنده محصولات پوست و مو نگاه کنيد و محصولي را انتخاب کنيد که حاوي روغن زيتون به عنوان يکي از پنج مواد اول تشکيل دهنده ي خود باشد.

محلول ضد ريزش مو شوک بايوفل انتخاب بسيار مناسب براي شماست .

 

تونيک ضد ريزش مو شوک بايوفول کاناداتونيک ضد ريزش مو شوک بايوفول کانادا

تونيک ضد ريزش مو بايوفل علاوه بر درمان ريزش مو ، باعث رشد مجدد مو و همچنين افزايش ضخامت ساقه مو در انواع موها مي باشد .

ترکيبات اين تونيک ضد ريزش مو گياهي کاملا ارگانيک بوده و از هيچ عنصر شيميايي و ماينوکسيديل در ساختار خود استفاده نکرده است و اين باعث مي شود که شما با يک دوره استفاده به نتيجه دلخواه خود برسيد و نيازي به استفاده هميشگي نخواهد داشت.

درمان انواع الگوهاي ريزش مو در زنان و مردان ، حتي ريزش سکه اي ريش در آقايان از مزاياي مهم  بهترين محلول ضد ريزش مو مي باشد .

با خريد محلول ضد ريزش مو ارمغاني از زيبايي را براي موهاي خود رقم بزنيد.

 

پيشگيري از ريزش مو

آيا مي توان از روغن زيتون براي جلوگيري از ريزش مو استفاده کرد؟

 

 

آيا روغن زيتون براي ريزش مو مفيد است ؟در ادامه درباده جلوگيري از ريزش مو با روغن زيتون بيشتر صحبت ميکنيم. ما مي دانيم که روغن زيتون داراي خاصيت ضد التهابي خوبي مي باشد که به آرام کردن التهاب پوست سر کمک مي کند. بنابراين اگر ريزش موي شما به دليل التهاب باشد، از نظر تئوري، روغن زيتون مي تواند به کاهش ريزش موي شما کمک کند.علاوه بر اين وجود خاصيت آنتي اکسيداني در چربي اسيد اولئيک موجود در روغن زيتون موجب تحريک نمودن رشد مو‌ها شده که همين امر باعث پيشگيري از ريزش مو‌ها مي‌شود.  

5. از بين بردن موخوره

اغلب افرادي که داراي مو‌هاي بلند، خشک و آسيب ديده در اثر رنگ نمودن مداوم هستند بيشتر دچار عارضه موخوره مي‌شوند. شايد در برخي موارد حاد براي جلوگيري از پيشروي موخوره پيشنهاد شود که مو‌ها کوتاه شوند. اما راه حل طبيعي و درماني آن بدين صورت است که با کمک روغن زيتون، رطوبت مو‌ها حفظ شده و از دو شاخه شدن مو‌ها يا به اصطلاح موخوره پيشگيري مي‌کند. 
 
طريقه استفاده روغن زيتون براي موخوره به نحوي است که مقداري از روغن زيتون خالص را بين دستان خود با حرکت دست‌ها گرم کنيد و آن را بر روي مو‌هاي تميز ماساژ دهيد به طوري که کاملاً ساقه‌هاي مو داراي موخوره به آن آغشته شوند. پس از مدت زمان 30 دقيقه مو‌ها را با آب ولرم شسته و با کمک يک شانه چوبي به آهستگي شانه بزنيد.  
 

روغن زيتون و مضرات آن براي مو

در برابر تمامي مزايا و تأثيرات روغن زيتون بر مو که گفته شد، مضرات روغن زيتون براي مو نيز وجود دارد که به دو مورد از آن‌ها اشاره مي‌کنيم:
? ايجاد آلرژي: توليد اگزما، ورم پوست و مشکلات تنفسي براي افرادي که به روغن زيتون حساسيت دارند که علي رغم تمامي خاصيت روغن زيتون براي مو بايد آن را ناديده بگيرند.
? توليد راش پوستي: راش پوستي يا حساسيت در افرادي که داراي مو‌هاي سر چرب هستند بيشتر ديده مي‌شود.
 

روغن تراپي مو‌ها

روغن تراپي يک از شيوه‌هاي درماني براي حل مشکل خشکي مو‌ها با آب‌رساني آن‌ها است. روغن تراپي مو با روغن زيتون يکي از انواع روش‌هاي استفاده از روغن‌هاي طبيعي براي افزايش رطوبت کوتيکول‌هاي مو است. همراه با مالش، روغن زيتون در عمق مو‌ها نفوذ کرده و علاوه بر مرطوب نمودن مو‌ها موجب مي‌شود تا فرم دهي آن‌ها نيز راحت‌تر انجام شود.

سخن نهايي
روغن زيتون علاوه بر فوايد زيادي که براي بدن دارد يکي از بهترين روغن‌ها براي درمان و تقويت مو‌ها به حساب مي‌آيد. روغن زيتون براي مو داراي خاصيت‌هاي فراواني است که چنانچه نسبت به آن آلرژي نداريد يا موهاي‌تان چرب نيست مي‌توانيد از آن استفاده نماييد.

اين مقاله با هدف اطلاع رساني در مورد فوايد روغن زيتون تهيه شده است. استفاده از هر کدام از روش هاي خانگي نيازمند تاييد پزشک متخصص مي باشد.




:: برچسب‌ها: فواید روغن زیتون برای مو , درمان مو با روغن زیتون , تقویت مو با روغنن زیتون , ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: